لوله و اتصالات

لوله و اتصالات

 

لوله و اتصالات توسط شرکت‌های مختلفی در کشور ما تولید می‌شوند. این محصولات که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند باید با کیفیت بالا تولید شوند. برای این که همه شرکت‌ها محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید کنند، یک انجمن صنفی برای تولیدکنندگان لوله و اتصالات تولید شده است. در این انجمن قوانینی برای رعایت حقوق مشتری و رعایت استانداردهای لازم برای تولید لوله و اتصالات مشخص شده است. هر تولیدکننده پیش از تاسیس مجموعه خود باید مجوزهای لازم را دریافت کرده و سپس به تولید انواع لوله و اتصالات بپردازد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

صنف تولیدکنندگان لوله و اتصالات

در سال ۱۳۸۱ یک انجمن صنفی برای تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن در تاریخ ۲۰ آذر با اخذ مجوز از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت و تشکیل شد. هم اکنون این صنف عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران محسوب می‌شود. در این صنف بیشتر از ۲۵۰ عضو فعال وجود دارد که فعالیت‌های مختلفی در آن انجام می‌دهند. از فعالیتهای صنف می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با صنعت و برگزاری نمایشگاه کشاورزی اشاره کرد. اعضایی که در این انجمن مشغول به فعالیت هستند در چهار بخش زیرساختی آبرسانی کشاورزی، آب و فاضلاب، صنعت ساختمان و پروژه‌های گازرسانی وظایفی برعهده دارند. لوله و اتصالات توسط شرکت‌های مختلفی در شهرهای گوناگون تولید می‌شوند که در ادامه شما را با برترین تولید کنندگان و تامین کنندگان لوله و اتصالات آشنا خواهیم کرد.

شرکت بازرگانی آلیاژ شیمی خاورمیانه

یکی از بهترین شرکت‌هایی که در کشور ما انواع محصولات اولیه مسی و آلیاژهای با کیفیت را تولید میکند شرکت بازرگانی آلیاژ شیمی خاورمیانه نام دارد. این شرکت با نام تجاری مکاکو مشغول به فعالیت بوده و با تجهیز کامل تاسیسات خود به صنعتگران مختلف کشور کمک می‌کند. تامین انواع لوله و اتصالات ساختمانی توسط این شرکت به خوبی و با کیفیت بسیار بالا انجام می‌شوند. این شرکت در تهران، خیابان یخچال روبروی بوستان خلیج فارس فعالیت می‌کند.

شرکت بازرگانی آلیاژ شیمی خاورمیانه

شرکت بازرگانی آلیاژ شیمی خاورمیانه

شرکت یزد پلیمر

 

یکی دیگر از تولیدکنندگانی که در کشور ما سابقه بسیار زیادی برای تولید لوله و اتصالات دارد شرکت یزد پلیمر نامیده میشود. این شرکت محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا تولید کرده و از تجهیزات پیشرفته برای این کار استفاده میکند. پرسنل متعهد این شرکت توانسته انواع لوله‌های پلی اتیلن، لوله و اتصالات upvc و لوله‌های پنج لایه را تولید کرده و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برساند. هدف از فروش این محصولات نشان دادن توانایی بالای این شرکت در تولید محصولات استاندارد است. این شرکت در استان یزد، شهرک صنعتی و بلوار اقاقیا قرار گرفته است.

شرکت یزد پلیمر

شرکت یزد پلیمر

شرکت بازرگانی کوه بر

این شرکت هم به عنوان یکی دیگر از مجموعه‌های فعال در تولید انواع لوله و اتصالات ساختمانی فعالیت خود را با سابقه طولانی مدت انجام می ‌دهد. در این مجموعه انواع لوله‌های مسی و اتصالات آن، لوله‌های برنجی، ورق استیل، اتصالات مسی، جوشکاری و اتصالات دیگر تولید می ‌شوند. این شرکت هم در استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در صنف تولیدکنندگان لوله و اتصالات فعالیت می ‌کند.

شر‌کت گیتی پسند

شرکت گیتی پسند هم یکی از شرکت‌های تولید کننده لوله و اتصالات شناخته می ‌شود. این شرکت با نام بازرگانی گیتی کالا شناخته می ‌شود و برای صنایع مختلف انواع لوله و اتصالات را تولید کرده است. شرکت گیتی پسند با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب محصولات باکیفیتی را تولید کرده و مورد‌توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان صنایع مختلف قرار گرفته است. این شرکت در شهر اصفهان خیابان دکترشریعتی قرار دارد.

انواع لوله و اتصالات

لوله و اتصالات تنوع بسیار بالایی دارند. ازا نواع آنها می ‌توان به لوله‌های پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن‌، لوله‌های پنج لایه، لوله فاضلابی پوشفیت و اتصالات اشاره کرد. هر یک از انواع لوله و اتصالات در صنایع گوناگون مورداستفاده قرار می ‌گیرند. اگر این لوله‌ها با کیفیت بالایی تولید شوند طول عمر بیشتری داشته و می ‌توان از آنها مدت بیشتری استفاده کرد.

لوله و اتصالات پلی اتیلن

 لوله و اتصالات پلی‌اتیلن به نوعی لوله می ‌گویند که دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالایی هستند. از ویژگی‌های دیگر این لوله‌ها می ‌توان به استحکام بالا، وزن کم، مقاومت زیاد در برابر خوردگی و سطح بالای نفوذپذیری اشاره کرد. لوله پلی‌اتیلن برای توزیع آب و فاضلاب و گاز هم مورداستفاده قرار می‌ گیرد. از ویژگی‌های دیگر آنها می ‌توان به قابلیت اتصال آنها به آسانی اشاره کرد. لوله‌های پلی اتیلن به تنهایی به چند دسته تقسیم می ‌شوند. از انواع آن‌ها می توان به لوله‌های آبرسانی، گازرسانی، دوجداره، لوله اسپیرال و چند لایه اشاره کرد. اتصالات پلی اتیلن نیز به موارد مختلفی تقسیم می ‌شوند. از اتصالات آن می ‌توان به اتصالات تزریقی، جوشی، پلیمری، الکتروفیوژن و کوپلینگ اشاره کرد.

لوله و اتصالات پلی پروپیلن

این نوع لوله‌ها به صورت گسترده در صنایع مختلف وجود داشته و از ویژگی‌های آن‌ها می ‌توان به مقاومت بالا در برابر سایش و جوشکاری اشاره کرد. وزن سبک، عایق حرارتی و الکتریکی خوب و همچنین مقاومت شیمیایی از دیگر ویژگی‌های لوله و اتصالات پلی پروپیلن هستند. در تولید این محصول از گروه متیل استفاده می ‌شود تا خواص آن نسبت به لوله و اتصالات پلی‌اتیلن تغییر کند. این کار باعث افزایش خاصیت عایق حرارتی این محصول می ‌شود‌. لوله‌های پلی پروپیلن به سه نوع ایزوتاکتیک، سندیوتاکتیک و اتاکتیک تقسیم می ‌شوند. این لوله‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و در دو رنگ سبز و سفید در بازار به فروش می ‌رسند. نوع سفید شبیه به پلاستیک بوده و در ۱۸۵ درجه فارنهایت و فشار ۱۰ بار مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این لوله‌ها در دمای ۶۸ درجه فارنهایت هم توانایی تحمل فشار ۲۰ بار را دارند. لوله‌های سبز رنگ برای تاسیسات حرارتی، صنایع غذایی و سیستمهای حرارتی خورشیدی استفاده می ‌شوند. در صنایع کشتی‌سازی نیز می ‌توان از آنها استفاده کرد.

لوله و اتصالات پنج لایه

لوله‌های پنج لایه به عنوان یکی از تولیدات جدید شناخته می ‌شوند که در تولید آنها از فلز و پلیمر استفاده می ‌شود. این لوله‌ها از یک لایه آلومینیوم، دولایه پلیمر و دولایه چسب تشکیل شده و مقاومت بسیار بالایی دارند. این لوله‌ها استحکام و دوام بیشتری را نسبت به مدلهای دیگر داشته که در صنایع مختلف مورد‌استفاده قرار گیرند. از ویژگی‌ها و کاربرد آنها می ‌توان به استفاده در سیستم‌های آب گرم و سرد و استفاده در سیستم‌های گرمایشی اشاره اشاره کرد. این لوله‌ها به‌صورت بی عیب و نقص در صنایع مختلف مقاومت بالایی داشته و با عایق‌بندی مناسب به سادگی قابل نصب هستند. اتصالات این لوله‌ها انواع مختلفی داشته که از آنها می ‌توان به اتصالات پرسی، کوپلی و کلمپی اشاره کرد.

لوله و اتصالات پوش فیت

لوله و اتصالات پوش فیت برای سیستم فاضلاب ساختمانی مورداستفاده قرار می‌ گیرند. اتصالات این لوله‌ها به راحتی قابل انجام بوده و با کمی فشار می توان آنها را به یکدیگر متصل کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این لوله و اتصالات سرعت بالا در نصب و عدم نیاز به چسب و جوش دادن برای نصب اولیه است.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب برای شما توضیح دادیم انواع لوله و اتصالات توسط شرکت‌های مختلفی در کشور ما تولید می ‌شوند که علاوه بر فروش در کشور ما به کشورهای خارجی هم صادر می ‌شوند. از آنجایی که کیفیت لوله و اتصالات در صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد یک انجمن صنفی برای نظارت بر کار تولیدکنندگان لوله و اتصالات در کشور ما تاسیس شده است. این صنف با پرسنل متعهد خود قوانینی را وضع کرده تا تولیدکنندگان محصولات خود را با شرایط بسیار بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *